Kursbytardagen

Jaha, då har schemat kommit lagom till dagen före skolan ska börja. Av de 8 kurser jag omsorgsfullt hade valt ut och registrerat mig på så krockar 5 med varandra i schemat. Denna dag har därför tillägnats till att försöka hitta nya kurser som går ihop schemamässigt. Efter många frustrerande timmar tror jag att jag fått till det hyfsat bra. Så imorgon måste jag besöka damen som är ansvarig för våra (Erasmus) kurser. Det är en väldigt speciell dam. Allas uppfattning är att hon är väldigt trevlig, snäll och hjälpsam men ingen förstår vad hon säger. Det är en underlig kombination. Hon tar aldrig ögonkontakt när hon pratar men hon skrattar mycket. Hon avbryter jämt när man ställer en fråga men ger väldigt långa (om en oförståeliga) svar. Förhoppningsvis behöver jag inte orda särskilt mycket hon utan bara visa kurskoder på de kurser jag vill lägga till och ta bort. För övrigt känns det väldigt märkligt att faktiskt börja skolan. Det har varit 2,5 vecka av semester hittills och man har som vant sig vid tillvaron att bara glida runt och göra det man känner för osv. Att man åkte hit för att studera har som fallit lite i glömska. Förhoppningsvis blir det lite mjukstart.

Kommentera

