Turista, träna och titta på djur

Vi har blivit ett ganska stort och tajt gäng som håller ihop nu men det känns som att man känner alla här, än så länge verkar det bara vara utbytare som har flyttat in. Eller så ligger alla tjecker och trycker på rummen. De här senaste dagarna har mest bestått i att traska runt antingen med ett mål eller lite planlöst på stan för att lära känna den lite bättre.

DSC_0002

Jag har även tagit ett löppass med några pigga fransmän. Jag hoppas dom fortsätter släpa med mig trots min ringa insats första passet. Lite motion mellan de goda måltiderna är ju nyttigt. Tror det skulle krävas en stor insats för att lyckas hålla sig vegetarian här.

På kvällarna möts vi alltid upp i puben nere i källaren för ljuga lite om ditt och datt eller dela med oss våra erfarenheter hittills om vart man kan gå, vart man fixar olika saker osv.DSC_0067Antingen slutar dagarna bara med en sen middag efteråt eller också med en eskapad ned på stan. DSC_0025

Min buddy tog med mig och några fler till djurparken här i Prag idag. På vägen dit fick vi lära oss att ”färja” är en del av kollektivtrafiken här.DSC_0037Djurparken i sig var inte övertygande. Alla djuren verkade ganska stressade och rastlösa. Se en tiger vanka fram och tillbaka i en bur på typ 10 kvadratmeter ser lite deprimerande ut. Höjdpunkten var Jättesalamandrarna dock, stora och skumma djur och dom verkade väl omhändertagna. Imorgon börjar vår orienteringsvecka. Orienteringsveckan anordnas ISC och som jag har förstått innefattar den aktiviteter, fester och informationstal om saker vi behöver känna till.

Kommentera

