Nytt folk flyttar in

Nu har det flyttat in 2 nya personer här. Båda är svenskar. Det har även varit en snubbe från Saudiarabien här och kollat in sitt rum. Han öppnade dörren och sa ”nja”. Det var det enda vi såg av honom, han skulle fortsätta bo på sitt hotell tills han hittade en lägenhet att hyra. Det har även kommit en del annat folk som flyttat in här i komplexet. Det är mer folk i pubarna och restaurangen. Alla man träffar är också ensamma utbytesstudenter som vill hitta kompisar så det är lätt att lära känna nya människor. För att göra det lite trevligare här hemma tog vi en tripp till IKEA. Förutom nödvändigheter till kök och badrum hittade vi även IKEA-öl, har inte sett det förut.

Idag har jag även registrerat mig som student på universitet och fått mitt studentleg. Det var ungefär 1394876 stycken andra människor som jag det idag också, kön var oändligt långsam. Förutom studentleg kunde man även köpa reskort för kollektivtrafiken med studentrabatt i samma kontor. Tyvärr tog dom bara emot kontanter så jag fick artigt lämna och gå och hämta kontanter och ställa mig i den där jävla kön igen. Som tur var har jag skaffat mig en finsk kompis (genom att importera snus åt han) och han hade 2 nummerlappar till kön så jag hoppade över ungefär 1428 personer. För övrigt snusar alla andra (4) finskar som jag träffat hittills också. Det är märkligt med tanke på att snus inte säljs i Finland.

Det ligger restaurang precis över gatan där vi bor. Vi premiär åt där igår. För typ samma pris som en hamburgertallrik och 1 öl på nation får man en redig planka med  ”tjeckisk mat” och 2 öl. DSC_0011

Kommentera

